نمایندگی تعمیر ایکس باکس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی های رایج ایکس باکس 360

مشکلات رایج مربوط به کنسول ایکس باکس سری 360، بسیار زیاد و شایع می باشند و کاربران زیادی را به سبب همین مشکلات مشترک روانه تعمیراتی ها می نمایند. اغلب این مشکلات مربوط به اجرای بازی بوده و منشأ سخت افزاری یا نرم افزاری دارند.

در ادامه، به رایج ترین خرابی های این کنسول پر طرفدار و منشأ و راه حل هر یک به صورت مفید و مختصر پرداخته ایم.

شارژ نشدن دسته PS4

نمایندگی تعمیرات ایکس باکس

در صورتی که دستگاه بازی شما دچار هرگونه مشکل فنی و نرم افزاری شده باشد، نیاز است هر چه زودتر توسط متخصص مجرب و کاردان بررسی شود. برای این کار کافیست با کارشناسان حاضر در نزدیک ترین نمایندگی تعمیرات Xbox تماس گرفته و درخواست خود را ثبت نمایید. این افراد در کمترین زمان و با دریافت مناسب ترین هزینه، تعمیرات سخت افزاری یا نرم افزاری کنسول بازی شما را در مرکز تعمیر و یا منزل شما انجام خواهند داد.

مشکلات رایج کنسول Xbox 360

  • ایکس باکس 360 DVD را نمی خواند: به احتمال زیاد مشکل از DVD خوان یا همان درایو نوری هست. پس لازم است درایو توسط تعمیرکار بررسی و سرویس شود.
  • ایکس باکس 360 برخی بازی ها رو می خواند بعضی را نمی خواند: عیب یابی این مشکل کمی پیچیده تر است که می تواند از درایو نوری باشد یا DVD بازی یا مربوط به آپدیت باشد.
  • ایکس باکس 360 بازی جدید را پخش نمی کند و خطای آپدیت می دهد: آپدیت کنسول قدیمی است و تنها لازم است دکمه ی آپدیت را ok کنید.
  • درب درایو نوری باز نمی شود: این مشکل مربوط به خود ایکس باکس 360 نیست بلکه این برای اکثر درایو های نوری اتفاق می افتد. مشکل از موتور یا تسمه موتوری است که مسئول باز و بسته کردن درب درایو است که باید تعویض شود.
  • سی دی رام کار نمی کند و دستگاه بازی را نمی خواند یا اینکه بازی های جدید را اجرا نمی کند و یا بازی را به سختی اجرا می کند.
  • بازی‌ها به صورت 4k یا HDR نمایش داده نمی ‌شوند:
این مطلب را از دست ندهید   نحوه راه اندازی مجدد ایکس باکس وان

ایکس باکس می ‌تواند اکثر بازی ‌ها را با رزولوشن 4کا  اجرا کند و از تکنولوژی HDR نیز پشتیبانی می ‌کند. اگر تلویزیون یا نمایشگر شما و بازی شما از این رزولوشن و تکنولوژی پشتیبانی می ‌کند، اما خروجی تصویر شما به صورت 4k نیست و فاقد HDR است، اقدامات زیر را می‌ توانید امتحان کنید.

  • از کابل HDMI خود مطمئن شوید. کابل HDMI شما حتماً باید سرعت بالایی داشته باشد. این کابل‌ ها با عبارت high-speed شناسایی می ‌شوند و کابل HDMI درون جعبه ایکس باکس وان ایکس، مناسب این کنسول است. اگر به هر دلیلی این کابل را از دست دادید و مجبور به جایگزینی آن شدید، از سرعت آن مطمئن شوید.
  • پورتی که کابل HDMI را به آن متصل می ‌کنید، باید HDMI 2.0a/HDCP 2.2 باشد، زیرا تنها این پورت می‌ تواند محتوای 4k و HDR را دریافت کند. اگر از یک سوییچ HDMI استفاده می ‌کنید، مطمئن شوید که این پورت را دارد.
  • ایکس باکس 360 ناگهان خاموش می‌ شود:

اگر کنسول شما به شکل ناگهانی خاموش می ‌شود و نمی‌ توانید آن را دیگر روشن کنید، در این صورت ممکن است کنسول شما خراب شده باشد و نیاز به تعمیر داشته باشد. اما قبل از اینکه کنسول خود را برای تعمیر بفرستید، راه حل زیر را بررسی کنید:

  • کابل برق کنسول را چک کنید. اگر اتصال آن مشکلی نداشت اما کنسول شما روشن نشد، از یک کابل جدید استفاده کنید. به دلیل اینکه ایکس باکس دارای منبع برق داخلی است، می‌ توانید از کابل‌ های دیگر نیز استفاده کنید. همچنین، کابل برق ایکس باکس با این کنسول سازگار است.
  • به صورت خودکار وارد اکانت ایکس باکس لایو نمی‌ شوید:

اگر از کنسول خود در حالت صرفه جویی انرژی یا energy-saving استفاده می ‌کنید، ممکن است هنگام روشن‌ کردن کنسول، مشاهده کنید که از اکانت لایو خود خارج شده ‌اید. این اتفاق به دلیل اختلالات سرور های مایکروسافت است و باید به صورت دستی وارد اکانت خود شوید. اما ممکن است این مشکل، ناشی از حافظه کم کنسول باشد که باعث پاک شدن تنظیمات وای فای کنسول شما می‌ شود.

این مطلب را از دست ندهید   اجرای بازی های Xbox 360 در Xbox One

در این مورد، دکمه ایکس باکس را روی کنترلر خود فشار دهید و وارد تنظیمات کنسول شوید. سپس وارد منوی Network شوید، گزینه Network Settings و سپس گزینه Set Up Wireless Network را انتخاب کنید و به شبکه وای فای خود وصل شوید.

اگر به صورت متناوب از اکانت لایو خود لاگ اوت می‌ شوید، این مشکل ممکن است ناشی از مودم یا روتر شما باشد. در این صورت کانال مودم خود را بین 5GHz و 2.4GHz تغییر دهید. اگر این راهکارها مؤثر نبود، پس ایراد از طرف مایکروسافت است و نمی ‌توان اقدامی انجام داد.

  • دانلود آپدیت 4k بازی ‌ها اجباری است:

در بسیاری از مواقع، برای بهره از رزولوشن 4k در بازی هایی که برای ایکس باکس بهینه شده‌ اند، شما ناچار به دانلود یک آپدیت هستید که حجم بسیار بالایی نیز دارد. حتی اگر شما تلویزیون 4k نباشد، باز هم مجبور به دانلود این آپدیت هستید. متأسفانه هیچ راهی برای دورزدن این آپدیت نیست، اما در برخی موارد اگر بازی شما دیسک باشد و هنگام نصب بازی به اینترنت متصل نباشید، می ‌توانید بدون دانلود آپدیت بازی را اجرا کنید.

  • استفاده از کینکت ممکن نیست:

در این مورد باید به یاد داشته باشید که ایکس باکس نیز فاقد پورت کینکت است و برای اتصال کینکت باید از یک آداپتور استفاده کنید. اما بهتر است به یاد داشته باشید که اکنون می ‌توان تمام فرمان‌ های کینکت را با استفاده از یک هدست نیز انجام داد. شما برای روشن کردن کنسول خود با استفاده از فرمان صوتی به کینکت نیاز دارید، اما سایر فرمان‌ های صوتی با هدست نیز انجام شدنی است.

 how to take screenshot xbox one microsoft review console kinect angle 2 1500×1000

  • ایکس باکس وان ایکس با استفاده از کنترلر روشن نمی‌ شود:

این مشکل از ماه آگوست ۲۰۱۸ در کنسول‌ های ایکس باکس وان ایکس (و اس) مشاهده شده است و راه حل مشخصی برای آن عرضه نشده است. اما این راهکار ممکن است کارساز باشد.

این مطلب را از دست ندهید   سرگرمی در One

کنسول خود را با دکمه پاور روشن کنید، کنترلر خود را به کنسول متصل کنید و سپس کنسول را خاموش کنید. سپس کنسول خود را این بار با کنترلر روشن کنید. در اکثر مواقع این روشن کارساز بوده است و اگر باز هم نتوانستید کنسول خود را با کنترلر روشن کنید، شاید مجبور به ریست کارخانه کنسول شوید که البته به هیچ وجه ضروری نیست.

  • کنسول در هنگام اجرای بازی هنگ می کند و فن صدا می دهد.
  • کنسول روشن می شود، اما تصویر ندارد.
  • کنسول روشن نمی شود.
  • کنسول بازی بعد از مدتی خاموش می شود.
  • با روشن کردن دستگاه، Xbox چشمک می زند و روشن نمی شود.
  • کنسول بازی مشکل نرم افزاری و خرابی هارد دارد.
  • کنسول بازی درایو خراب دارد و سی دی را نمی خواند.
  • کنسول بازی نیاز به تعویض کامل درایو دارد.
  • کنسول بازی باید آپدیت شود.
  • کینکت کنسول بازی شکسته است.

چگونه مشکلات رایج کنسول بازی Xbox 360 را حل کنیم؟

برای رفع هر یک از مشکلاتی که در فوق شرح دادیم، ابتدا باید بررسی های دقیقی انجام شود و بعد مسیر تعمیر انتخاب و اجرا شود. بدیهی است که علت هر یک از اختلالات بالا از دو حوزه نرم افزاری و سخت افزاری خارج نیست.

گاهی مشکل شما ناشی از عوامل بسیار ساده است. برای مثال زمانی که سی دی در دستگاه شناخته نمی شود، ساده ترین کار این است که آن را به طور کامل تمیز و پاک کنید و در دستگاه قرار دهید. کمترین آلودگی روی سی دی ها، باعث نمایش ارور disk not recognized خواهد شد. خرابی هارد و پر بودن ظرفیت آن نیز مشکلات را به شکل دیگری نشان می دهد. در هر صورت باید مشکلات رایج کنسول بازی Xbox 360 به دقت بررسی شود و سپس تعمیر انجام شود.

3/5 (3 نقد و بررسی)

3 دیدگاه دربارهٔ «خرابی های رایج ایکس باکس 360»

  1. سلام ببخشید من ایکس باکسم چند وقتیه خرابه وقتی میری تو بازی کلا استپ میشه وقتی خاموش روشنش میکنی اون دکمه سبزش قرمز میشه مشکلش چیه؟؟؟

  2. سلام من ایکس باکس ۳۶۰ اریک دارم و وسط بازی هنگ میکنه ایا ربطی به لنز داره یا رم ؟ مثلا بازیGTA V هنگ میکنه

  3. سلام ببخشید من کنسول بازیم هی opening میزنه خود به خود مشکلش از کجاست بعد از یک تا یک ساعت و نیم که هی بازی می‌کنیم opening میشه دیگه درست میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نوزده =