نمایندگی تعمیر ایکس باکس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه خاموش کردن ایکس باکس وان

نحوه خاموش کردن ایکس باکس وان/ ایکس باکس وان بدون شک یکی از بهترین کنسول های بازی است که تاکنون ساخته شده است. وقتی این دستگاه با مجموعه ای غنی از بازی ها ترکیب شود، می تواند یک تجربه بازی بدون درز را به همه ارائه دهد. با این حال، مانند هر قطعه دیگر از تجهیزات الکترونیکی، ایکس باکس وان نیز به موقعیت های ایده آل برای ارائه بهترین عملکرد نیاز دارد. اگر این موارد ارائه نشود، ممکن است با مشکلاتی مانند داغ شدن بیش از حد Xbox One X و خاموش شدن Xbox One X مواجه شوید.  اگر اجازه دهید ایکس باکس وان شما بیش از حد گرم شود، می تواند منجر به مشکلات زیادی شود، از جمله آسیب سخت افزاری، اما نه محدود به آن. بنابراین، اگر احساس می کنید ایکس باکس وان ایکس شما بیش از حد گرم می شود یا به طور تصادفی خاموش می شود، باید سریع اقدام کنید.

نحوه خاموش کردن ایکس باکس وان

راه حل شماره 1: ایکس باکس وان خود را تمیز کنید

همانطور که قبلاً گفتیم، Xbox One شما مانند سایر تجهیزات الکترونیکی است. نیاز به تمیز کردن و نگهداری مناسب به طور منظم دارد. برای صحبت در مورد وضعیت فعلی، اگر Xbox One خود را مرتباً تمیز نکنید، ممکن است گرد و غبار و زباله‌های محیط را جذب کند. می توانید این ذرات گرد و غبار را روی کوره های اگزوز دستگاه خود مشاهده کنید. به طور پیش فرض، کوره های اگزوز طوری طراحی شده اند که تا حد امکان هوای گرم را خارج کنند. اما وقتی گرد و غبار/آوار به بازی می آیند آنطور که انتظار می رود کار نمی کند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض LB و RB Xbox One S

بنابراین، می توانید از مجموعه ابزارهای مناسب برای تمیز کردن ایکس باکس وان خود استفاده کنید. به طور خاص، شما باید گرد و غبار و زباله ها را از کوره اگزوز و پورت ها پاک کنید. به عبارت دیگر، مطمئن شوید که هوای گرم می تواند به راحتی از دستگاه خارج شود، اما همچنین اطمینان حاصل کنید که گرد و غبار به داخل دستگاه وارد نمی شود.

می توانید از ایزوپروپیل الکل برای تمیز کردن گریل اگزوز و سایر قسمت ها استفاده کنید و تمام گرد و غبار را به بیرون بکشید. در صورت تعجب، تمیز کردن صحیح و منظم ایکس باکس وان باعث افزایش طول عمر آن نیز می شود.

راه حل شماره 2: حداکثر جریان هوا را فعال کنید

در حالی که ایکس باکس وان ایکس با یک سیستم تهویه شگفت انگیز عرضه می شود، نمی توانید انتظار داشته باشید که به طور جادویی کار کند. اول از همه، دستگاه باید در مکانی با جریان هوای کافی نگهداری شود. در غیر این صورت، هوای باقیمانده باعث ایجاد مشکلات زیادی از جمله گرمای بیش از حد و خاموش شدن تصادفی خواهد شد. به عنوان مثال، مطمئن شوید که Xbox خود را در قفسه جمع و جور برای تلویزیون نگه ندارید. در عوض، باید مطمئن شوید که فضای کافی بین کوره های تهویه و پایه وجود دارد. در غیر این صورت، هوای گرم در این بین گیر می کند و بر عملکرد تأثیر می گذارد.

همچنین می‌توانید از روش‌های دیگری برای فعال کردن حداکثر جریان هوا برای Xbox One استفاده کنید. برای مثال، می توانید دستگاه خود را همیشه دور از نور خورشید نگه دارید. قرار گرفتن ایکس باکس وان در معرض نور خورشید می تواند باعث شود دمای داخلی از حد توصیه شده بالاتر برود. اگر این عادت ادامه پیدا کند، می توانید انتظار داشته باشید که پردازنده در کمترین زمان آسیب ببیند. به طور مشابه، اگر درجه حرارت در محل زندگی شما بالا است، سعی کنید ایکس باکس را در اتاقی با تهویه مطبوع نگه دارید.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با ارورهای ایکس باکس

راه حل شماره 3: خمیر حرارتی CPU را جایگزین کنید

خمیر حرارتی CPU نقش مهمی در کاهش گرمای داخلی Xbox One X شما دارد. به طور پیش فرض، Xbox One X دارای یک خمیر حرارتی نصب شده در بالای CPU است، اما ممکن است به مرور زمان خسته شود. همچنین این احتمال وجود دارد که خمیر حرارتی موجود برای عملکرد کافی نباشد. در هر دو مورد، می توانید خمیر حرارتی CPU را به چیزی بهتر تغییر دهید.

ابتدا باید خمیر حرارتی قدیمی را از کنسول CPU جدا کنید. مطمئن شوید که از یک پارچه نرم و برس برای فرآیند استفاده می کنید. هنگامی که بقایای خمیر حرارتی قدیمی را حذف کردید، می توانید خمیر جدید را نصب کنید. این فرآیند بیش از چند دقیقه طول نخواهد کشید. پس از انجام این کار، باید بتوانید از مشکل داغ شدن بیش از حد Xbox One جلوگیری کنید.

راه حل شماره 4: ایکس باکس وان خود را باز کنید

هر چند وقت یک بار، می توانید ایکس باکس وان خود را باز کنید و گرد و غبار را از قسمت داخلی پاک کنید. به عنوان مثال، شما باید گرد و غبار و سایر ذرات مشکل ساز را از واحد منبع تغذیه پاک کنید. حتی کوچکترین مشکل در PSU می تواند باعث شود دمای Xbox One به سطوح خطرناکی برسد. بنابراین، همیشه مطمئن باشید که گرد و غبار بر فضای داخلی Xbox One شما غالب نشده است.

راه حل شماره 5: مشکلات سخت افزاری را بررسی کنید

اگر مشکل داغ شدن بیش از حد ایکس باکس وان ایکس همچنان ادامه دارد، باید به دنبال راه حل های بهتر باشید. به عنوان مثال، شما باید بررسی کنید که آیا آسیب سخت افزاری در سیستم وجود دارد یا خیر. مهمتر از همه، همگام سازی گرما و سیستم های تهویه جریان هوا باید به درستی کار کنند. اگر برخی از خطاها را نشان می دهند، باید بلافاصله سیستم ها را تعویض کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض دریچه پایین Xbox 360

به هر حال، اگر فکر می کنید سیستم همگام سازی حرارتی موجود موثر نیست، همیشه می توانید آن را به نسخه جدیدتر ارتقا دهید. البته این امر گران قیمت خواهد بود، اما می توان انتظار عملکرد بهتری از دستگاه داشت. برای اینکه ایکس باکس وان خود را از خطاهای سخت افزاری دور نگه دارید، باید دستگاه را در مکانی پر جریان هوا و عاری از گرد و غبار قرار دهید.

آیا می دانید: نحوه رفع مشکل نصب بازی های ایکس باکس وان

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =