نمایندگی تعمیر ایکس باکس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونگی اتصال PS4 به تلویزیون قدیمی با تبدیل HDMI  به AV

تبدیل HDMI به AV

احتمالا درباره‌ی دستگاه تبدیل HDMI به AV  پلی استیشن زیاد شنیدین و احتمالا اگر تلویزیون قدیمی دارید که ورودی HDMI نداره و فقط ورودی سه فیش AV داره برای متصل کردن PS4 به تلویزیون و بازی کردن روی تلویزیون قدیمی به مشکل برخوردین. برای این کار نیاز به استفاده از دستگاه مبدل HDMI به AV هست اما خیلی خیلی باید مراقب باشید که باوجودی که تعداد زیادی از این دستگاه‌ها که اتفاقا خیلی هم شبیه به هم هستید در بازار وجود داره فقط تعداد اندکی از اونها هستند که روی پلی استیشن ۴ یا ایکس باکس های جدید کار می کنند. شاید ۹۰% از این دستگاه‌ها برای PS4 و .. کارایی ندارند. در نتیجه در پایان این مطلب دوتا لینک از فروشگاه هایی که تبدیل HDMI به AV پلی استیشن رو می فروشن معرفی می کنیم که دستگاه های اون‌ها خریداری و تست شده و دارای ضمانت هست.

بازی کردن PS4 و Xbox روی تلویزیون بدون پورت HDMI

بازی های رایانه ای که امروزه از طریق کنسول‌های بازی معروف مانند پلی استیشن ۴ شرکن SONY یا ایکس باکس اجرا می‌شوند کاملا تبدیل به یک سرگرمی همگانی شده و طرفداران زیادی پیدا کرده. در کل رشد فناوری باعث شده که پورت و درگاه‌های ویدویی و صدا هر سال تغییر کنند. تلویزیون های قدیمی معمولا دارای پورت RCA یا همون درگاه سه فیش سه رنگ به عنوان ورودی هستند و از سویی کنسول‌های بازی جدید مانند PS4 یا ایکس باکس دیگه خروجی‌های صدا و تصویر AV ندارند و فقط خروجی به صورت پورت HDMI دارن. در نتیجه اگر در خانه یا ویلا یا هر جای دیگه یک تلویزیون قدیمی فاقد پورت HDMI داشته باشیم نمی تونیم به صورت مستقیم با پلی استیشن ۴ روی اون تلویزیون بازی کنیم.

آشنایی با ارورهای ایکس باکس

خرید تلویزیون یا نمایشگر جدید هم با توجه به قیمت سر و سام آوری که داره در چنین مواقعی فقط به خاطر بازی کردن، شاید معقول نباشه. در نتیجه تنها راه استفاده از تبدیل HDMI به AV پلی استیشن ۴ هست. این دستگاه می تونه این مشکل رو پوشش بده و کار رو راه بندازه. اما در هنگام خریدش به شدت باید مراقب بود چون یک سری از این دستگاه ها توانایی پشتیبانی از PS4 یا ایکس باکس یا دستگاه DVR دوربین مداربسته رو ندارن و تنها روی لپ تاپ، گیرنده دیجیتال، رسیور و.. کار می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   صفحه نمای Xbox 360 Slim

نحوه اتصال ps4 به تلویزیون معمولی با تبدیل HDMI به AV

روش استفاده از دستگاه تبدیل HDMI به AV مخصوص کنسول بازی PS4 و Xbox one ساده هست. در واقع نیاز به دانش فنی خاص یا نصب نرم افزار و.. نداره. کافی هست که با استفاده از یک کابل HDMI دو سر نری، یک سر نری کابل رو به خروجی دستگاه PS4 و سر دیگر رو به ورودی دستگاه تبدیل HDMI به AV متصل کنید. سپس با استفاده از یک کابل سه فیش AV یک سر سه فیش رو به خروجی دستگاه مبدل HDMI به AV و یک سر دیگر رو به ورودی صدا و تصویر تلوزیون متصل کنید. در پایان هم با بهره گیری از یک کابل USB باید برق رو جداگانه به دستگاه بدین. سر کانکتور نری USB کابل رو به یک شارژر موبایل معمولی USB و تبلت متصل کنید و سر دیگر کابل که کانکتوری نری MiniUSB هست رو به ورودی برق دستگاه و تمام.

استفاده از مبدل HDMI به AV برای PS4

همان گونه که اشاره شد اگر قرار نباشه تلویزیون جدید با ورودی پورت HDMI بخریم نیاز داریم برای متصل کردن پلی استیشن ۴ به تلویزیون قدیمی فاقد پورت اچ دی ام آی از دستگاه مبدل اون استفاده کنیم. این دستگاه مبدل HDMI به AV برای PS4 کارش به این صورت هست که شما با استفاده از یک کابل HDMI داده های تصویر و صدا رو از پلی استیشن ۴ یا ایکس باکس بهش می‌دین و از اون طرف به شما یک خروجی ۳ فیش RCA مخصوص تلویزیون های قدیمی تحویل می ده!

این مطلب را از دست ندهید   کارت WiFi Xbox One X

یک مورد دیگه هم اینکه این دستگاه نیاز به برق هم داره. همراهش یک کابل USB شارژر معمولی هست که اونو به یک شارژر USB معمولی متصل می کنید و به برق می زنید و سر دیگرش رو به ورودی برق دستگاه متصل می کنید. ( لینک خرید دستگاه اورجینال از فروشگاه های معتبر اینترنتی با ضمانت کارکرد در پایان مطلب )

اتصال از طریق تبدیل HDMI به VGA مانیتور

یک نکته دیگه هم که باید اشاره کنیم این هست که ممکنه شما نیاز داشته باشید که روی مانیتورتون پلی استیشن ۴ رو بازی کنید. یعنی تصاویر رو به جای اینکه روی تلویزیون HD یا AV دار ببنید، اون رو مثلا توی اتاق و با استفاده از مانیتور کامپیوترتون که تنها دارای ورودی تصویر به صورت پورت VGA هست ببنید. در این زمان باید از یک مبدل صوتی و تصویری دیگه استفاده کنید یعنی تبدیل HDMI به VGA که یک کالای جداگانه هست و برای خرید اون هم باید دقت کنید که از فروشگاه های معتبر و دارای نماد وزارت صنعت و ارشاد خرید رو انجام بدین. ( لینک دو فروشگاه مورد تایید ما در پایین همین مطلب درج شده ) نکته اینکه پورت VGA تنها داده های تصویری رو انتقال می ده و برای انتقال صدا باید از خروجی این دستگاه با یک کابل AUX صدا خروجی بگیرید برای اسپیکر و…

اتصال PS4 به مانیتور با پورت DVI

در صورتی که دستگاه مانیتور شما نه ورودی HDMI داشت و نه ورودی RCA و تنها ورودی پورت DVI-D داشت برای اتصال این بار باید از دستگاه مبدل دیگری به نام تبدیل DVI-D به VGA استفاده کنید ( البته اینجا اشاره به کیس کامپیوتر هست و نه پلی استیشن چون PS4 فقط خروجی HDMI داره )

این مطلب را از دست ندهید   تعویض فن Xbox One X

تبدیل HDMI به AV پلی استیشن اصل را از کجا بخریم؟

خب رسیدیم به مورد اصلی. کاربران فراوانی قبلا توی مطالب قبلی اشاره کرده بودند که اقدام به خرید دستگاه مبدل HDMI به AV کردند اما دستگاه مبدل کار نمی کنه! حالا یا از بازار به صورت مستقیم و حضوری خرید کرده بودند یا از طریق سایت های اینترنتی مختلف. ما این موضوع رو پیگیری کردیم و به این نتایج رسیدیم که انواع گوناگونی از دستگاه تبدیل HDMI به AV پلی استیشن و ایکس باکس در بازار موجود هست که متاسفانه فقط تعداد اندکی از اونها رزولیشن این کنسول های بازی رو پشتیبانی می کنند. در واقع هیچ راه تشخیصی هم وجود نداره و همگی اونها ظاهری شبیه هم دارن و حتی نوشته های روشون UP SCALER و … هست.

در نتیجه اقدام تست ( به شرط ضمانت ) این دستگاه ها کردیم. دستگاه های ارسالی فروشگاه چیستا و فروشگاه فروهر ۱۰۰% کار کردند و به خوبی پلی استیشن رو به تلویزیون قدیمی فاقد HDMI متصل کردیم و برای ساعت ها بازی و تست کردیم و همه چیز به خوبی انجام شد. در نهایت پیشنهاد ما خرید از فروشگاه های معتبر با ضمانت هست. دو لینک جهت خرید اینترنتی مطمئن از دو شعبه فروشگاه اینترنتی رو در زیر قرار می دیم که اگر نیاز به بازی کردن PS4 روی تلویزیون قدیمی معمولی داشتید.

 

3/5 (2 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =