نمایندگی تعمیر ایکس باکس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر منبع تغذیه ایکس باکس وان/ آیا منبع تغذیه Xbox One شما کار نمی کند؟ یا مشکوک هستید که آسیب دیده است و باعث مشکل کنسول شده است؟ یک منبع تغذیه (PSU) مشکل ساز می تواند منجر به مشکلات جدی در کنسول Xbox One شما شود. اگر فوراً با مشکل PSU خود مقابله نکنید، ایکس باکس وان شما می تواند منبع سردردی برای شما باشد. اگر منبع تغذیه خود کار نمی کند، یا اگر کنسول شما هر یک از این شرایط را تجربه می کند، باید عیب یابی کنید:

  • ایکس باکس وان به صورت تصادفی و به تنهایی راه اندازی مجدد می شود
  • ایکس باکس وان روشن نمی شود.

تعمیر منبع تغذیه ایکس باکس وان

دلایل مشکلات واحد منبع تغذیه ایکس باکس وان

یک PSU ایکس باکس وان ممکن است به دلیل افزایش برق، تعمیر و نگهداری ضعیف، تهویه ضعیف یا فرسودگی منظم خراب شود. افزایش ناگهانی ولتاژ در خط اصلی شما می تواند به وسایل برقی و هر وسیله الکترونیکی آسیب برساند. اگر در منطقه ای با خطوط برق نامنظم هستید، این می تواند دلیلی برای آسیب دیدن PSU باشد. طوفان های تندری که با خط برق برخورد می کنند می توانند به راحتی هر وسیله الکتریکی متصل در خانه شما را نیز سرخ کنند.

اگر PSU شما در نزدیکی یک منبع مستقیم مانند اجاق گاز، کوره، ثبت گرما، نور مستقیم خورشید یا تقویت کننده قرار گیرد، ممکن است خیلی داغ شود. عملکرد حرارتی آن ممکن است تا حدی کاهش یابد که برای همیشه از کار بیفتد.

یکی دیگر از دلایل احتمالی خرابی PSU گرد و غبار است. مطمئن شوید که آن را به طور منظم مانند کنسول تمیز می کنید تا مشکلی ایجاد نشود.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه ارسال داده از تلفن همراه به ایکس باکس وان

عیب یابی منبع تغذیه ایکس باکس وان که کار نمی کند

چند مرحله وجود دارد که می توانید برای رفع مشکل یک PSU Xbox One انجام دهید.

PSU را تهویه کنید

PSU را دور از منابع گرمای مستقیم مانند رادیاتور، اجاق گاز، کوره، تقویت کننده یا ثبت حرارت قرار دهید. اگر در نزدیکی منبع گرما قرار گیرد، PSU می تواند به راحتی بیش از حد داغ شود و باعث ذوب شدن یا آسیب دیدن قطعات شود.

PSU را از گرد و غبار تمیز کنید زیرا در صورت وجود گرد و غبار زیاد، عملکرد حرارتی آن می تواند به شدت کاهش یابد. سپس، مطمئن شوید که PSU در صورتی که برای لمس خیلی گرم شده باشد، اجازه خنک شدن دارد.

توجه: PSU حتی در هنگام کار معمولی می تواند گرم شود. با این حال، اگر در تماس با آن به طور غیرعادی داغ شده است یا بوی پلاستیک می‌سوزد، حتماً آن را فوراً از پریز برق و کنسول جدا کنید.

PSU را ریست کنید

اگر کنسول ایکس باکس وان شما کار نمی کند یا اگر شک دارید که PSU مشکلی دارد، ایده خوبی است که PSU را بازنشانی کنید.

نحوه ریست کردن یک PSU اصلی Xbox One.

– کنسول Xbox One را خاموش کنید و کابل برق را از Xbox و پریز دیواری جدا کنید.

10 ثانیه صبر کنید تا PSU دوباره تنظیم شود.

-بعد از آن، کابل برق را به پریز وصل کنید، اما هنوز به کنسول خیر.

-چراغ یا LED PSU را بررسی کنید اگر LED روی PSU روشن شد، سر دیگر کابل برق را از PSU به کنسول وصل کنید اما هنوز کنسول را روشن نکنید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض پنل پایین Xbox 360 S

بعد از این دو حالت ممکن است اتفاق بیفتد:

  • کنسول ایکس باکس وان دوباره روشن می شود،
  • کنسول Xbox One روشن نمی شود اما LED PSU روشن است یا
  • LED PSU خاموش یا چشمک نمی زند.

کنسول ایکس باکس وان روشن نمی شود اما LED PSU روشن است

اگر این وضعیت در انتهای شماست، دوباره LED روی PSU را بررسی کنید. اگر LED همچنان روی PSU روشن است (پس از اتصال کابل برق به کنسول)، با فشار دادن دکمه Xbox در جلو، کنسول را دوباره روشن کنید. اگر کنسول روشن شود، ممکن است مشکل خود را برطرف کرده باشید.

اگر کنسول روشن نمی‌شود اما LED PSU همچنان روشن است، پس با کنسول Xbox One خود مشکل دارید و نه با PSU. تعویض PSU در این مرحله بی فایده است. به جای آن باید کنسول را تعمیر کنید.

LED PSU خاموش یا چشمک نمی زند

اگر هنگام اتصال کنسول پس از تنظیم مجدد PSU، چراغ PSU خاموش شود یا همچنان چشمک بزند، این یک مشکل PSU است. باید PSU را تعویض کنید زیرا به احتمال زیاد کنسول مشکلی ندارد. می‌توانید با مایکروسافت تماس بگیرید تا به شما اجازه خرید یک PSU را بدهند.

توجه: در زمان نوشتن این مقاله، ایکس باکس وان دیگر تولید نمی‌شود، بنابراین به احتمال زیاد در نهایت یک ایکس‌باکس وان جدید دریافت خواهید کرد، زیرا مایکروسافت دیگر تعمیر رسمی خود را برای آن ارائه نمی‌کند. اگر فروشگاه شخص ثالثی را می شناسید که ممکن است کمک کند، کنسول را نزد آنها بیاورید.

نحوه ریست کردن یک PSU Xbox One X یا S

مدل های Xbox One S یا X دارای PSU داخلی هستند. اگر کنسول روشن نمی شود یا به خودی خود راه اندازی مجدد را ادامه می دهد، ممکن است برای رفع آن نیاز به تنظیم مجدد PSU داشته باشید. این می تواند اتفاق بیفتد به خصوص اگر اخیراً افزایش برق وجود داشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید   کابل منبع تغذیه و هارد دیسک

برای تنظیم مجدد یک Xbox One X یا S PSU:

-سیم برق را از کنسول جدا کنید.

-10 ثانیه صبر کنید.

-سیم را دوباره به کنسول وصل کنید و سپس دکمه Xbox را در جلوی کنسول فشار دهید.

اگر کنسول روشن شود، تنظیم مجدد برق داخلی کار می کند. اگر مشکل دوباره تکرار شد این مرحله را انجام دهید.

تعویض کابل منبع تغذیه دستگاه

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =