نمایندگی تعمیر ایکس باکس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روشن شدن ناگهانی ایکس باکس. ممکن است بعد از کدتی استفاده از ایکس باکس شاهد روشن شدن ناگهانی ایکس باکس باشید اما علت آن چییست؟ آیا دستگاه شما خراب شده است یا خیر؟ برای تعمیر چه راهکارهای وجود دارد؟ با ما همراه باشید.

روشن شدن ناگهانی ایکس باکس

تعمیر روشن شدن ناگهانی ایکس باکس

ممکن است چند دلیل وجود داشته باشد که ایکس باکس شما به خودی خود راه اندازی می شود. برای رفع مشکل می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

  • تنظیمات برق Xbox خود را بررسی کنید. مطمئن شوید که حالت روشن و خاموش کردن آنی انتخاب نشده باشد، زیرا این امر می‌تواند باعث روشن شدن خودکار کنسول شود.
  • آسیب فیزیکی به سیم برق یا پریز برق را بررسی کنید. اگر آسیبی وجود داشته باشد، ممکن است باعث روشن و خاموش شدن غیرمنتظره برق شود.
  • مطمئن شوید که ایکس باکس و پریز برق به طور ایمن به سیم برق وصل شده اند. روشن و خاموش شدن غیرمنتظره ممکن است در اثر شل شدن اتصالات ایجاد شود.
  • دستگاه‌های اطراف را که ممکن است باعث تداخل با برق Xbox شوند، بررسی کنید. این می تواند شامل سایر دستگاه های الکترونیکی، نوارهای برق یا محافظ برق باشد.

بررسی اتصالات ایکس باکس

مطمئن شوید که پریز برق توسط سوئیچ یا تایمر کنترل نمی شود که می تواند برق را خاموش و روشن کند. توصیه می شود که کنسول و PSU را از برق بکشید، سپس آنها را دوباره وصل کنید و در صورت بروز این مشکل، کنسول را روشن کنید. توصیه می شود در صورت ادامه مشکل با پشتیبانی ایکس باکس تماس بگیرید تا راهنمایی بیشتری دریافت کنید. آنها می توانند مشکل را شناسایی کرده و راه حلی برای شما ارائه دهند.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض پنل پایین Xbox 360 S

مهم است که توجه داشته باشید که روشن ماندن ایکس باکس برای مدت زمان طولانی می تواند خطر مشکلات سخت افزاری را افزایش دهد. مطمئن شوید که کنسول خود را زمانی که از آن استفاده نمی کنید خاموش کنید و از یک نوار برق با محافظ برق استفاده کنید تا از کنسول خود در برابر نوسانات برق محافظت کنید.

به طور کلی، اگر ایکس‌باکس شما همچنان خودش را روشن می‌کند، باید فوراً مشکل را برطرف کنید تا از کنسول خود در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کنید. می‌توانید با پیروی از دستورالعمل‌های ارائه شده در بالا و در صورت لزوم با پشتیبانی Xbox تماس بگیرید، از عملکرد صحیح کنسول خود اطمینان حاصل کنید.

اگر هیچ یک از این تکنیک های عیب یابی کار نکرد، ممکن است مشکل از Xbox باشد. برای راهنمایی بیشتر، ممکن است تماس با پشتیبانی Xbox ضروری باشد.

علت روشن شدن ناگهانی ایکس باکس

دلایل زیادی وجود دارد که کنسول ایکس باکس وان به تنهایی راه اندازی شود. هر یک از دلایل مختلفی که ذکر کردید در زیر به طور کامل توضیح داده شده است:

دکمه های پاور حساس

برخی از کاربران گزارش داده‌اند که دکمه‌های پاور کنسول ایکس‌باکس وان آن‌ها بیش از حد حساس هستند و حتی در صورت برخورد یا لمس تصادفی، می‌توانند کنسول را روشن کنند.

مشکلات کنترلرهای Xbox One

در مواقعی، اگر کنترلر ایکس باکس وان روشن باشد و در نزدیکی آن باشد، کنسول روشن می شود. این می تواند به دلیل خرابی کنترلر یا مشکل در اتصال بلوتوث به کنسول باشد.

خطای کورتانا

اگر دستیار صوتی کورتانا را در ایکس باکس وان خود فعال کرده اید، ممکن است کنسول در صورتی که به اشتباه فرمان «Xbox on» را تشخیص دهد، روشن شود.

این مطلب را از دست ندهید   سرگرمی در One

کنترل HDMI

اگر تلویزیون یا سایر دستگاه‌های HDMI شما تنظیم شده باشند که وقتی سیگنال را به طور خودکار تشخیص می‌دهند روشن شوند، ممکن است ایکس‌باکس وان در صورتی که از طریق HDMI به تلویزیون یا دستگاه دیگری متصل شود، خود به خود روشن شود.

مشکل با حالت Instant-on Power Mode

همانطور که قبلا ذکر شد، این ویژگی می تواند سوئیچ ایکس باکس وان را به خودی خود تبدیل کند. اگر این حالت برق فعال باشد، ممکن است کنسول به طور خودکار روشن شود.

به روز رسانی خودکار سیستم

Xbox One طوری طراحی شده است که به‌روزرسانی‌های سیستم را هنگامی که به‌طور خودکار در دسترس قرار می‌گیرند، دانلود و نصب می‌کند. اگر زمانی که کنسول خاموش است، به‌روزرسانی در دسترس قرار گرفت، کنسول می‌تواند به تنهایی برای دانلود و نصب به‌روزرسانی روشن شود.

خرابی کنسول

گاهی اوقات، نقص سیستم یا مشکل دیگری در خود کنسول می تواند باعث شود ایکس باکس وان خودش روشن شود. اگر هیچ یک از توضیحات احتمالی دیگر وجود نداشت و مشکل همچنان ادامه داشت، ممکن است لازم باشد برای دریافت کمک بیشتر با پشتیبانی Xbox تماس بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: رفع عدم کارکرد دکمه Xbox Sync با روش برتر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 13 =