نمایندگی تعمیر ایکس باکس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهای رفع مشکل عدم شناسایی دیسک توسط ایکس باکس

عدم شناسایی دیسک توسط ایکس باکس/ آیا Xbox One شما دیسک‌ها را نمی‌خواند؟ مهم نیست که کنسول بازی شما چقدر قدیمی است، مشکلات خاصی از جمله کار نکردن درایو دیسک شما ممکن است رخ دهد. و مگر اینکه نسخه‌های دیجیتالی از هر بازی داشته باشید، این مشکل می‌تواند بسیار ناامیدکننده باشد  اگر سعی کردید دیسکی را در کنسول Xbox One خود قرار دهید و کار نکرد، نکات ما را برای حل سریع مشکل بررسی کنید.

عدم شناسایی دیسک توسط ایکس باکس

چرا Xbox One شما دیسک ها را نمی خواند؟

دلایل متعددی وجود دارد که Xbox شما ممکن است در تشخیص برخی بازی‌ها از جمله آسیب‌دیدگی دیسک و کنسول مشکل داشته باشد. برخی از رایج ترین مشکلات عبارتند از:

خاک پنهان

مو، گرد و غبار و زباله‌ها می‌توانند به داخل ایکس‌باکس شما راه پیدا کنند و باعث خطای دیسک و اختلال در عملکرد اجزای داخلی شوند. لنز لیزری مهمترین چیز است، اگر کثیف شود، دیسک را به درستی نمی خواند و باید تعویض شود.

اشیاء خارجی

سکه‌ها، اسباب‌بازی‌ها و گیره‌های کاغذ، از جمله اشیاء دیگر، گاهی به اشتباه در داخل کنسول قرار می‌گیرند و می‌توانند به درایو دیسک آسیب برسانند.

سخت افزار معیوب

بسته به سن سیستم شما، سخت افزار شما می تواند مقصر این باشد که Xbox دیسک ها را نمی خواند. اهرم ها، غلطک ها و پیچ ها در داخل درایو دیسک وجود دارد و اگر هر یک از این قطعات شکسته شود، Xbox شما مانند گذشته کار نمی کند.

تنظیمات

در حالی که نادر است، تنظیمات پاور Xbox شما می‌تواند با درایو دیسک تداخل ایجاد کند. حالت روشن فوری به راه اندازی سریعتر و فعال سازی صوتی اجازه می دهد. اما همچنین می تواند کنسول های خاصی را از خواندن دیسک ها یا تشخیص زمان قرار دادن آنها جلوگیری کند.

نحوه رفع خطاهای دیسک ایکس باکس

آیا درایو دیسک ایکس باکس وان شما کار نمی کند؟ در اینجا چند راه حل وجود دارد که کارشناسان ما توصیه می کنند:

 آسیب را بررسی کنید

دیسک را بازرسی کنید: به دو طرف دیسک نگاه کنید. آیا خط و خش، لک، ترک یا بریدگی وجود دارد؟ دیسک را وارد کنید و گوش دهید تا ببینید آیا در داخل درایو دیسک به صدا در می آید یا به طور مداوم می چرخد.

این مطلب را از دست ندهید   کارت مدیریت Xbox One

کنسول را بازرسی کنید: Xbox خود را برای هر گونه آسیب فیزیکی بررسی کنید: ریختن، کثیفی یا فرورفتگی. آیا تا به حال زمین خورده یا زمین خورده است؟ در این صورت، ممکن است درایو یا دیسک درج شده آسیب دیده باشد.

 قطعات را تمیز کنید

پس از بررسی قطعات خود از نظر آسیب، مهم است که هرگونه آلودگی و آلودگی را در درایو دیسک و بازی خود پاک کنید. برای این کار به چند آیتم نیاز دارید:

  • یک پارچه میکروفیبر
  • یک برس نرم
  • یک قوطی هوای فشرده
  • یک بطری الکل

گرد و غبار درایو دیسک را از بین ببرید: از پارچه میکروفیبر برای پاک کردن اطراف درایو دیسک استفاده کنید تا از شر هر گونه آلودگی، مو یا زباله خلاص شوید. سپس از برس نرم استفاده کنید تا اطراف دهانه (یا سینی درایو دیسک) یا قوطی هوای فشرده را به آرامی تمیز کنید تا گرد و غباری که به سختی قابل دسترسی است را خارج کنید.

پاک کردن باقی مانده روی دیسک: از پارچه میکروفیبر برای پاک کردن هر دو طرف دیسک، به خصوص قسمت زیرین آن استفاده کنید. برای از بین بردن لکه های چسبناک می توانید مقدار کمی الکل روی پارچه اضافه کنید، اما مطمئن شوید که قبل از قرار دادن مجدد دیسک در ایکس باکس، اجازه دهید کاملا خشک شود.

یک دیسک دیگر را تست کنید

سعی کنید دیسک دیگری را در Xbox One خود قرار دهید. آیا همین مشکلات را دارد؟ اگر هیچ یک از دیسک ها کار نمی کند، ببینید آیا این دیسک ها روی کنسول دیگری پخش می شوند یا خیر. گاهی اوقات اگر یک بازی یا یک دیسک Blu-Ray® در منطقه ای متفاوت از کنسول خود خریداری کرده باشید، کار نمی کند.

 XBOX ONE خود را به روز رسانی و راه اندازی مجدد کنید

گاهی اوقات خطاهای نرم افزاری باعث می شود دیسک های شما پخش نشود، بنابراین اگر مشکل دارید، کنسول شما ممکن است به به روز رسانی نیاز داشته باشد. انجام آن ساده است:

این مطلب را از دست ندهید   کپی خور کردن پلی استیشن 4‌ چگونه انجام می‌شود؟

وضعیت و ذخیره سازی را بررسی کنید

  • به صفحه وضعیت Xbox به صورت آنلاین بروید تا ببینید آیا هر یک از سرویس های شبکه از کار افتاده است یا خیر، سپس ببینید چقدر فضای روی هارد دیسک سیستمتان باقی مانده است. در اینجا به این صورت است:
  • دکمه Xbox را روی کنترلر خود فشار دهید تا راهنما باز شود، سپس Profile & system را انتخاب کنید.
  • تنظیمات > سیستم > فضای ذخیره سازی را باز کنید.

به روز رسانی ها را نصب کن

اگر فضای ذخیره‌سازی کافی روی دیسک سخت خود دارید، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری موجود را بررسی کنید و آن‌ها را در Xbox خود دانلود کنید. فرآیند ساده است:

  • مطمئن شوید که ایکس باکس شما به اینترنت متصل است.
  • دکمه Xbox را روی کنترلر خود فشار دهید تا راهنما باز شود، سپس Profile & system را انتخاب کنید.
  • تنظیمات > سیستم > به‌روزرسانی‌ها را برای بررسی و به‌روزرسانی کنسول خود باز کنید.

سیستم را ریستارت کنید

هنگامی که ایکس باکس شما به طور کامل به روز شد، آن را دوباره راه اندازی کنید. انجام این کار می تواند مشکلات مختلفی را برطرف کند. فقط دکمه Xbox را روی کنسول به مدت 10 ثانیه فشار دهید و نگه دارید و دوباره آن را فشار دهید تا Xbox دوباره روشن شود. هنگامی که شروع می شود، مطمئن شوید که به نمایه Xbox صحیح وارد شده اید.

حالت های برق را در XBOX ONE خود تغییر دهید

دیسک را وارد کنید و هیچ اتفاقی نمی افتد؟ باز هم، تنظیمات برای حالت روشن فوری می‌تواند دلیلی باشد که کنسول شما دیسک را نمی‌شناسد، حتی زمانی که در آن قرار داده شده است. خوشبختانه، خاموش کردن این تنظیم آسان است:

  • دکمه Xbox را فشار دهید تا راهنما باز شود، سپس به Profile & system > Settings بروید.
  • General > Power mode و startup > Power mode را باز کنید.
  • Energy-saving را انتخاب کنید، سپس پس از تغییر حالت، دکمه Xbox را روی کنسول به مدت 10 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا سیستم شما خاموش شود.
  • برای راه اندازی مجدد، دکمه ایکس باکس روی کنسول را دوباره فشار دهید.
این مطلب را از دست ندهید   کارت WiFi Xbox One X

 XBOX ONE خود را جابجا کنید

تغییر موقعیت کنسول شما گاهی اوقات می تواند عملکرد دیسک خوانی آن را بهبود بخشد. اگر Xbox خود را به صورت عمودی تنظیم کرده اید، آن را به حالت افقی روی یک سطح صاف و پایدار بچرخانید. سپس سعی کنید دیسک خود را پخش کنید.

 XBOX ONE خود را ریست کنید

اگر هیچ یک از روش های دیگری که ذکر کردیم مشکلات درایو دیسک شما را برطرف نکرد، به عنوان آخرین راه حل، کنسول خود را بازنشانی کنید. با این حال، قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که از Xbox خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید و گزینه Reset and keep my games & apps را انتخاب کنید. این فقط فایل های سیستمی بالقوه خراب را حذف می کند. داده ها و بازی های شما تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت. در اینجا نحوه بازنشانی ایکس باکس وان آورده شده است:

  1. دکمه Xbox را روی کنترلر خود فشار دهید تا راهنما باز شود، سپس Profile & system را انتخاب کنید.
  2. تنظیمات > سیستم > اطلاعات کنسول را باز کنید.
  3. Reset console > Reset را انتخاب کنید و بازی‌ها و برنامه‌های من را حفظ کنید. Xbox شما محتوای انتخاب شده را پاک می کند.

اگر این مراحل را امتحان کرده‌اید و هنوز به کمک کمی نیاز دارید، ما در حال حاضر هستیم. برای تعمیر در نزدیکترین فروشگاه uBreakiFix توسط Asurion یا Asurion Tech Repair & Solutions برنامه‌ریزی کنید و کارشناسان خبره ما می‌توانند دستگاه شما را در همان روز دوباره راه‌اندازی و راه‌اندازی کنند.

مطلب پیشنهادی: نحوه رفع مشکل هنگی یا خرابی Xbox One

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 2 =