نمایندگی تعمیر ایکس باکس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع گرمای بیش از حد ایکس باکس/ بازی، در این دوران مدرن، نقشی حیاتی در زندگی ما ایفا می کند. صنعت بازی یک صنعت چند میلیاردی است که هر ساله صدها بازی برای رایانه های شخصی و کنسول ها منتشر می شود. با این حال، موارد خاصی وجود دارد که می تواند مانع استفاده از کنسول های شما شود. یکی از این موارد گرم شدن بیش از حد خواهد بود. ایکس باکس وان توسط مایکروسافت طراحی شده و جریان هوا را در نظر گرفته است. با این وجود، هنوز هم برخی از کاربران هستند که با این مشکل مواجه می‌شوند و بدون داشتن دلیل درست، این می‌تواند واقعاً ناامیدکننده باشد.

اگر کنسول شما بیش از حد داغ می‌کند، به این معنی است که گیم‌پلی شما با به حداقل رساندن فریم‌ها، یخ زدن و در بعضی مواقع خراب می‌شود. در چنین سناریویی، کاری که باید انجام دهید این است که کنسول را مجدداً راه اندازی کنید و بازی را دوباره راه اندازی کنید، با این حال، متأسفانه، این مشکل حل نمی شود. بنابراین در این مقاله، ما بینش اساسی در مورد علل مشکل و راه حل هایی برای بازگشت به عمل به شما ارائه خواهیم داد.

18

علت داغ شدن بیش از حد ایکس باکس وان ایکس چیست؟

کنسول شما زمانی گرم می شود که گرمای تولید شده از جریان ارائه شده به درستی دفع نشود. بنابراین، به طور طبیعی، کنسول شما به دلیل وجود گرمای اضافی گرم می شود. این پدیده می تواند به دلایل زیر باشد:

  • کوره های اگزوز مسدود شده یا پانل های جانبی: یک کنسول توسط تیم توسعه داده می شود و در عین حال جریان هوا را در ذهن آنها حفظ می کند. هنگامی که مسیر فرار طراحی شده گرمای تولید شده توسط ذرات گرد و غبار یا هر چیز دیگری مسدود شود، گرما نمی تواند دفع شود و در نتیجه کنسول شما بیش از حد گرم می شود.
  • خمیر حرارتی روی پردازنده: در برخی موارد، خمیر حرارتی اعمال شده بر روی پردازنده کنسول می تواند علت مشکل داغ شدن بیش از حد باشد. این زمانی اتفاق می افتد که خمیر حرارتی به درستی روی CPU پخش نشود یا زمانی که از پردازنده خارج می شود و منجر به تولید گرمای بیشتر می شود.
این مطلب را از دست ندهید   کابل داده درایو DVD Xbox 360 Slim

در ادامه راه، راه حل های ممکنی را پیدا خواهید کرد که به شما در جلوگیری از گرمای بیش از حد کمک می کند.

راه حل 1: کوره اگزوز و پانل های جانبی

Xbox One X دارای سیستم خنک کننده ای است که از گرم شدن کنسول شما جلوگیری می کند. با این حال، اگر همچنان با این مشکل مواجه هستید، می توانید دو قسمت را در کنسول خود بررسی کنید تا مطمئن شوید که گرما به درستی از بین می رود. ابتدا، در پشت کنسول خود، کوره های اگزوز را خواهید دید. اینها به گونه ای طراحی شده اند که بیشتر گرمایی که تولید می شود از اینجا پخش می شود. دقت کنید که با ذرات گرد و غبار پوشانده نشود تا گرما به خوبی از کنسول خارج شود.

ثانیاً، در کناره‌های کنسول Xbox One X خود، حفره‌های کوچکی خواهید دید. این سوراخ های کوچک برای همین منظور طراحی شده اند. تا گرما از بین برود. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که سوراخ ها تمیز هستند و توسط زباله مسدود نشده اند.

راه حل 2: اجتناب از نور خورشید

در برخی موارد، گرما به درستی دفع می شود، اما کنسول بیش از حد گرم می شود. اگر در جایی قرار گیرد که نور خورشید مستقیماً به آن برسد، ممکن است این اتفاق بیفتد. اشعه‌هایی که به کنسول شما می‌رسند گرمای اضافی را فراهم می‌کنند و از این رو کنسول شما بیش از حد گرم می‌شود. بنابراین، مطمئن شوید که آن را در مکانی تاریک قرار دهید که نور مستقیم خورشید به آن نرسد.

این مطلب را از دست ندهید   خطای No Internet Access

راه حل 3: تهویه نامناسب

اگر کنسول خود را در مکانی بسته قرار داده اید که هوای کافی به کنسول شما نمی رسد و گرمای دفع شده جایی برای رفتن ندارد، ممکن است باعث گرم شدن آن شود. از این رو، توصیه می شود کنسول خود را در مکان های بسته مانند کمد و غیره قرار ندهید تا هوای کافی به کنسول برسد.

راه حل 4: پیچ کنسول خود را باز کنید

در نهایت، اگر تمام راه‌حل‌های بالا را دنبال کرده‌اید و مشکل همچنان پابرجاست، وقت آن است که پیچ‌ها را باز کنید و به آن نگاهی به داخل بدهید. در صورت عدم اطمینان کافی است آن را به فروشگاه ببرید تا کارشناسان این کار را برای شما انجام دهند. اگر احساس اعتماد به نفس دارید، پوشش کنسول خود را بردارید و به پردازنده نگاه کنید. اگر خمیر حرارتی همه جا پخش شود، باید آن را بردارید و خمیر حرارتی جدید بمالید.

مطلب پیشنهادی: نحوه رفع مشکل نصب بازی های ایکس باکس وان

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =