نمایندگی تعمیر ایکس باکس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع مشکل صدا ایکس باکس وان/ شنیدن شکایت کاربران ایکس باکس وان در مورد اینکه کنسول آنها مشکل صدا دارد بسیار رایج است، و ممکن است اتفاق بیفتد. راه اندازی یک کنسول Xbox حتی برای افراد غیربازیگر نسبتاً آسان است زیرا شما به سادگی باید به تلویزیون متصل شده و تنظیمات را پیکربندی کنید. پس از راه اندازی اولیه، گزینه های صوتی به طور خودکار تنظیم می شوند، معمولاً بدون دخالت کاربر. هنگامی که کاربر شروع به تغییر برخی تنظیمات کند، ممکن است مشکلات صدا در مراحل بعدی ایجاد شود. اگر پس از انجام برخی تغییرات، صدای Xbox One خود را از دست دادید، در این راهنما با راه حل هایی که می توانید انجام دهید آشنا شوید.

دلایل ایکس باکس وان بدون مشکل صدا

دلایل این نوع مشکل می تواند یک نقص نرم افزاری یا نقص سخت افزاری باشد. بیایید در مورد دلایل رایج کار نکردن صدای Xbox One صحبت کنیم.

تنظیمات صوتی نادرست

اگر صدای کنسول ایکس باکس شما پس از اینکه قبلاً خوب کار کرد ناگهان از بین رفت، احتمالاً فقط برخی تنظیمات را تغییر داده اید. اگر قبل از مشاهده مشکل، یا در موارد بسیار نادر، پس از به‌روزرسانی، برخی تنظیمات را تغییر داده باشید، این اتفاق می‌افتد. کاری که باید انجام دهید این است که تنظیمات کنسول خود را مجدداً مشاهده کرده و تغییرات لازم را انجام دهید. در زیر به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را انجام دهید.

اشکال تصادفی کنسول

ممکن است مشکلات صدا به دلیل اشکالات موقت نرم افزار ایجاد شود. سعی کنید Xbox One را روشن کنید تا حافظه پنهان آن پاک شود و سیستم به طور کلی تازه شود. اگر به طور منظم اجازه دهید کنسول برای مدت طولانی کار کند، باید این کار را انجام دهید. اکثر اشکالات جزئی کنسول ایکس باکس با یک راه اندازی مجدد ساده رفع می شوند.

این مطلب را از دست ندهید   پانل بالا Xbox 360 S

پورت یا کابل HDMI خراب است

دو مشکل سخت افزاری احتمالی که ممکن است بیشتر رخ دهد می تواند پورت یا کابل HDMI بد باشد. کابل HDMI فعلی که استفاده می‌کنید را با کابل جدید تغییر دهید و ببینید آیا با این کار مشکل برطرف می‌شود. کابل‌های HDMI عموماً محکم هستند، اما اگر مراقب آنها نباشید، سیم‌های ریز داخل همچنان می‌توانند بشکنند. گاهی اوقات، یک پین خمیده در انتها ممکن است در صورت وارد کردن نامناسب ایجاد شود. طول کابل و نوک آن را بصری بررسی کنید تا ببینید آیا نشانه ای از آسیب دیده می شود یا خیر.

همچنین می‌خواهید مطمئن شوید که آسیب احتمالی به پورت‌های HDMI در پشت کنسول و تلویزیون خود را بررسی کرده‌اید. هر دوی این نقاط می توانند درست مانند کابل خراب شوند. کثیفی، گرد و غبار، یا اجسام خارجی می توانند کابل HDMI را مسدود یا مسدود کنند. اگر فکر می کنید که پورت Xbox HDMI یا پورت HDMI تلویزیون شما کثیف است، سعی کنید از هوای فشرده برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

مشکل نرم افزاری ناشناخته

در برخی موارد، یک نقص نرم افزاری ممکن است ایجاد شود، به خصوص اگر دستکاری شده باشد. اگر کنسول ایکس باکس شما مود شده یا اصلاح شده است، مطمئن شوید که دوباره تنظیمات صدا را مرور کرده و در صورت لزوم نرم افزار را به نسخه رسمی خود برگردانید.

اگر Xbox One شما مشکل صدا یا صدا ندارد، چه کاری انجام دهید

اگر صدایی در کنسول ایکس باکس وان خود دریافت نمی کنید، باید عیب یابی کنید. در زیر مواردی وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

این مطلب را از دست ندهید   نصب و راه اندازی ایکس باکس 360

کنسول ایکس باکس وان را راه اندازی مجدد کنید

راه اندازی مجدد ایکس باکس وان ممکن است هر مشکل صوتی را که دارید برطرف کند. اگر راه‌اندازی مجدد کمکی نکرد، آن را با انجام بقیه راه‌حل‌های زیر دنبال کنید.

کابل HDMI و پورت ها را بررسی کنید

قبل از اینکه کابل HDMI را جدا کنید، کنسول ایکس باکس وان و تلویزیون خود را خاموش کنید. سپس، مطمئن شوید که کابل و پورت ها را برای آسیب دیدگی بررسی کنید. اگر کنسول دیگری دارید، سر دیگر کابل HDMI را به آن وصل کنید و ببینید آیا مشکل صدا دارد یا خیر. این باید به شما اطلاع دهد که آیا کابل خراب است یا خیر.

برخی از کابل های HDMI کیفیت بالاتری نسبت به سایر کابل ها دارند. اگر مشکوک هستید که کابل HDMI جدید کار نمی کند، یک کابل HDMI جدید دریافت کنید.

فراموش نکنید که پورت های HDMI را در تلویزیون و ایکس باکس وان نیز بررسی کنید.

رفع مشکل صدا ایکس باکس وان

تنظیمات صدای خروجی Xbox One را بررسی کنید

Xbox One شما طوری تنظیم شده است که وقتی تلویزیون خود را به آن وصل می کنید بهترین خروجی صدا را انتخاب کند. با این حال، می توانید تنظیمات را دو برابر کنید تا مطمئن شوید که هیچ کدام به اشتباه تغییر نکرده است. این چیزی است که باید انجام دهید:

-دکمه Xbox را فشار دهید تا راهنما باز شود.

-تنظیمات را انتخاب کنید.

-همه تنظیمات را انتخاب کنید.

-نمایش و صدا را انتخاب کنید.

خروجی صدا را انتخاب کنید.

-بر اساس نحوه اتصال دستگاهتان، صدای HDMI یا صدای نوری را انتخاب کنید. اکثر تنظیمات از صدای HDMI استفاده می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   تمیز کردن PS4 و فن برای جلوگیری از تولید صدا و حرارت

-فرمت صوتی صحیح را برای سینمای خانگی خود انتخاب کنید، 5.1 فشرده نشده یا 7.1 غیر فشرده. اگر مطمئن نیستید Stereo uncompressed را انتخاب کنید.

رفع مشکل صدا ایکس باکس وان

تعویض فن Xbox One

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 4 =