نمایندگی تعمیر ایکس باکس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع نور نارنجی منبع تغذیه ایکس باکس

رفع نور نارنجی منبع تغذیه ایکس باکس/ وقتی کنسول خود را وصل می کنید و دکمه پاور را فشار می دهید، روشن می شود و شما را به صفحه اصلی می برد. با این حال، در برخی موارد، ممکن است اینطور نباشد، بلکه شما با یک چراغ نارنجی روی منبع تغذیه کنسول باقی می‌مانید. این بدان معنی است که کنسول بالا نمی رود و در نتیجه شما با یک صفحه سیاه باقی می ماند. همانطور که کنسول را روشن می کنید، نور منبع تغذیه شما ممکن است برای یک ثانیه سفید شود و سپس به حالت نارنجی جامد برگردد. نور نارنجی ایکس باکس شما معمولاً به حالت صرفه جویی در انرژی اشاره دارد که به دلیل یک سیستم داخلی محافظت از نوسانات است. همانطور که مشخص است، داشتن یک نور نارنجی ثابت در منبع تغذیه شما معمولاً می تواند ناشی از قطع برق باشد. اگر ایکس باکس شما به درستی خاموش نشده باشد، ممکن است باعث شود که به درستی روشن نشود و بنابراین شما با نور نارنجی ثابت باقی می‌مانید. علاوه بر این، عوامل دیگری مانند مسدود شدن آجر برق یا کابل برق آسیب دیده می تواند در راه اندازی نشدن ایکس باکس وان شما نقش داشته باشد. اگر کنسول ایکس باکس وان شما به دلیل مشکل در کابل برق یا آجر برق قادر به دریافت انرژی کافی از پریز نباشد، نور نارنجی ثابتی خواهید داشت. با این گفته، اجازه دهید راه‌حل‌های مختلفی را مرور کنیم که می‌توانید برای حل این مشکل برای خودتان استفاده کنید. بنابراین، بدون بحث بیشتر، اجازه دهید شروع کنیم.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض پوشش بالایی Xbox One S

منبع تغذیه ایکس باکس وان را ریست کنید

همانطور که مشخص است، اگر نمی توانید ایکس باکس وان خود را بوت کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که منبع تغذیه را تنظیم مجدد کنید. انجام یک تنظیم مجدد منبع تغذیه می تواند واقعا مفید باشد و به منبع تغذیه اجازه می دهد تا خازن های خود را تخلیه کند. ممکن است انجام این کار سخت به نظر برسد، اما این ساده ترین روش موجود برای کمک به حل مشکل است.

برای تنظیم مجدد منبع تغذیه، کافی است کابل ها را از Xbox خود جدا کنید و سپس آن را با جدا کردن آن از پریز نیز دنبال کنید. هنگامی که منبع تغذیه خود را به طور کامل جدا کردید، آن را برای مدتی در آنجا بگذارید. چراغ نارنجی روی منبع تغذیه شما باید ناپدید شود. پس از مدتی انتظار، ایکس باکس وان و همچنین منبع تغذیه را به برق وصل کنید و سپس آن را راه اندازی کنید تا ببینید آیا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر.

رفع نور نارنجی منبع تغذیه ایکس باکس

سیم برقی تمیز

داشتن منبع تغذیه تمیز همیشه نشانه خوبی است زیرا از بروز چندین مشکل برق جلوگیری می کند. اگر منبع تغذیه شما مسدود شده است یا اگر با خاک پوشانده شده باشد، به احتمال بسیار زیاد این مشکل در انتهای شما ایجاد شده است. گرد و غبار معمولاً می تواند باعث گرم شدن منبع تغذیه شود و در نتیجه آنطور که در نظر گرفته شده است کار نمی کند. این، طبیعتاً باعث می شود که کنسول شما روشن نشود زیرا قادر به دریافت برق کافی از منبع تغذیه نیست.

این مطلب را از دست ندهید   بهترین راه برای شارژ کنترلر Xbox One

بنابراین، همیشه ایده خوبی است که مطمئن شوید منبع تغذیه شما تماماً تمیز است و هیچ مشکلی در آن وجود ندارد. اگر آجر برقی شما مسدود شده است یا گرد و غبار روی آن وجود دارد، توصیه می کنیم از هوای فشرده برای خارج کردن تمام ذرات گرد و غبار استفاده کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید و آجر برقی شما تمیز شد، می توانید دوباره آن را روشن کنید تا ببینید آیا مشکل همچنان ادامه دارد یا خیر.

کابل برق و سیم را بررسی کنید

همانطور که مشخص است، داشتن یک کابل برق آسیب دیده هرگز خوب نیست. اگر راه حل های بالا برای شما کارساز نبود، احتمال زیادی وجود دارد که آجر برق یا کابل برق شما آسیب ببیند که مانع از کارکرد آن به عنوان مورد نظر می شود. منابع تغذیه معمولاً پس از قطع برق ممکن است خراب شوند و در نتیجه قادر به تامین برق کافی برای کنسول نیستند و به همین دلیل روشن نمی شود. علاوه بر این، اغلب مواردی وجود دارد که پین ​​های کابل برق شما آسیب می بیند یا شکسته می شود که می تواند باعث از کار افتادن آن شود. بنابراین، اولین چیزی که باید به آن نگاه کنید کابل برق است و مطمئن شوید که تمام پین ها سالم هستند.

در چنین شرایطی، کاری که باید انجام دهید این است که از یک منبع تغذیه جایگزین با کنسول خود استفاده کنید تا ببینید که آیا بوت می شود یا خیر. اگر یک کنسول اضافی در خانه خود دارید، ایده خوبی است که از منبع تغذیه آن کنسول در اینجا استفاده کنید تا ببینید آیا با موفقیت راه اندازی می شود یا خیر. در این صورت، متوجه خواهید شد که آجر برقی شما خراب شده است و به سادگی نیاز به جایگزینی دارید.

این مطلب را از دست ندهید   طراحی دوال‌سنس و تفاوت‌های کوچک و بزرگ

هارد ریست ایکس باکس وان

در برخی از حالات، این مشکل می‌تواند ناشی از تنظیمات ایکس‌باکس وان یا فایل‌های کش باشد. در چنین حالتی، انجام یک هارد ریست می تواند شما را به مسیر اصلی بازگرداند. نگران نباشید، زیرا انجام یک هارد ریست تمام داده های شما را حذف نمی کند، بلکه فقط فایل های کش موقت را پاک می کند. علاوه بر این، برخی از تنظیمات برگردانده می شوند اما داده های شما دست نخورده باقی می مانند.

برای انجام بازنشانی سخت، دکمه پاور کنسول ایکس باکس وان خود را حدود 10 ثانیه در حالی که به برق متصل است نگه دارید. با خاموش شدن صفحه، دکمه روشن/خاموش را رها کنید و سپس کابل برق را از ایکس باکس خود برای مدت 10 دوره دیگر جدا کنید. ثانیه پس از آن، می توانید کابل برق را دوباره وصل کنید و کنسول را روشن کنید تا ببینید آیا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر.

شاید این مطلب را دوست داشته باشید: دلایل روشن نشدن ایکس باکس

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =