نمایندگی تعمیر ایکس باکس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نور نارنجی روی پاور ایکس باکس. پاور برد ایکس باکس وان به بخشی نمادین از طراحی کنسول های مدرن XBOX تبدیل شده است. این بخشی است که کنسول شما را نیرو می دهد و تمام انرژی مهمی را که برای بردای بازی های خیره کننده AAA با گرافیک باورنکردنی نیاز دارد به آن می دهد. تنظیم آن معمولاً بسیار ساده است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را به دیوار و پشت کنسول خود وصل کنید، و همه شما آماده هستید! در راهنمای زیر، همه چیزهایی را که باید در مورد چگونگی رفع نور نارنجی روی یک برد پاور ایکس باکس وان بدانید، به شما می‌گوییم. ما شما را از دلایل متداول این اتفاق و همچنین ساده‌ترین روشی که می‌توانید آن را برطرف کنید، توضیح خواهیم داد.

نور نارنجی روی پاور ایکس باکس

علت نمایش نور در نور نارنجی روی پاور ایکس باکس

ابتدا، باید بررسی کنید که نور به رنگ نارنجی چشمک می زند یا یک رنگ ثابت است. یک چراغ نارنجی چشمک زن نشان می دهد که برد برقی معیوب است، اما یک نور نارنجی جامد می تواند نشان دهنده سالم بودن خود برد برقی باشد.

اما مواقعی وجود دارد که ممکن است با برد برقی خود دچار مشکلاتی شوید. به طور خاص یک خطا وجود دارد که باعث می‌شود کاربران Xbox با مشکل مواجه شوند – و این زمانی است که چراغ نارنجی روشن می‌شود. نور نارنجی دقیقاً به چه معناست؟ و چگونه می توانید آن را تعمیر کنید؟ اگر متوجه شدید که در مورد این موضوع متعجب هستید، پس وقت آن است که یک نفس عمیق بکشید و نگران نباشید!

این مطلب را از دست ندهید   نحوه پاک کردن کش ایکس باکس وان

ممکن است در ابتدا کمی رمز و راز به نظر برسد، اما زمانی که فهمیدید اینجا چه اتفاقی می‌افتد، فهمیدن آن خیلی سخت نیست. بیایید با نگاهی به دو نوع مختلف برد برقی شروع کنیم:

واحد منبع تغذیه یا PSU

یک PSU برای تامین برق کنسول شما استفاده می شود. این روزها، آنها تمایل دارند در اندازه ها و شکل های مختلف تولید شوند. آنها معمولا شبیه به این هستند:

  • این نوع برد برقی به برد برقی به سبک زگیل دیواری معروف است. آنها معمولاً در یک اندازه استاندارد هستند که به راحتی در هر مکانی قرار می گیرند. با این حال، در حالی که اینها به طور کلی قابل اعتماد هستند، اما چندان بادوام نیستند. به این ترتیب، احتمالاً می خواهید هر چند سال یک بار آنها را جایگزین کنید.
  • سبک های دیگری از برد برقی وجود دارد که از ضریب شکل کوچک تری استفاده می کنند. به اینها “mini-psus” گفته می شود. در حالی که آنها به اندازه همتایان بزرگتر خود تطبیق پذیری ندارند، اما بسیار بادوام تر هستند. آنها اغلب در لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی یافت می شوند.

مادربرد در نور نارنجی روی پاور ایکس باکس

مادربرد شما جزء اصلی کنسول شما است. این شامل مداری است که به کنسول شما اجازه کار می دهد. مادربرد شما معمولاً در داخل کنسول شما قرار دارد، اگرچه برخی از مدل ها بدون مادربرد جداگانه ساخته شده اند.

حالا بیایید در مورد تفاوت بین مادربرد و پاور برد صحبت کنیم. هنگامی که یک برد برقی را به کنسول خود وصل می کنید، مستقیماً به مادربرد متصل می شود. اگر هر نوع مشکلی در مادربرد وجود داشته باشد، برد برقی نمی تواند به درستی کار کند.

این مطلب را از دست ندهید   راه های آسان برای رفع مشکل صدا ایکس باکس وان

برای اطمینان از اینکه مادربرد شما به درستی کار می کند، باید پاور برد را از کنسول خود جدا کنید. اگر مادربرد مشکلی نداشته باشد، برد پاور هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

علت چمشک زدن نور نارنجی

اکنون که در مورد تفاوت‌های مادربرد و PSU صحبت کردیم، بیایید نگاهی دقیق‌تر به علت چشمک زدن نور نارنجی بیاندازیم. چندین دلیل ممکن برای چشمک زدن نور وجود دارد، از جمله:

  • واحد منبع تغذیه معیوب است
  • واحد منبع تغذیه آسیب دیده است
  • مادربرد به درستی کار نمی کند
  • سیم برق خراب است
  • کنسول از دیوار جدا شده است
  • برد قدرت شل است.

پیشنهاد مطالعه: رفع عدم کارکرد دکمه Xbox Sync با روش برتر

5/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − شش =