نمایندگی تعمیر ایکس باکس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تمیز کردن ایمن ایکس باکس

تمیز کردن ایمن ایکس باکس/ هنگامی که در حال بازی Minecraft در برابر دوستان خود در Xbox One هستید، آخرین چیزی که به آن فکر می کنید گرد و غبار و خاک روی کنسول شما است. اما تمیز کردن صحیح ایکس باکس وان بهترین راه برای مراقبت از آن است – و انجام این کار به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که سیستم شما به دلیل تجمع گرد و غبار و آسیب خراب نمی شود. در اینجا نکاتی درباره نحوه تمیز کردن کنسول Xbox One، کنترلرها و دیسک‌های خود قبل از پایان بازی آورده شده است.

تمیز کردن ایمن ایکس باکس

برای تمیز کردن ایکس باکس از چه چیزی استفاده کنید

برای شروع فرآیند تمیز کردن، باید چند ماده را جمع آوری کنید. در اینجا چیزی است که کارشناسان Asurion توصیه می کنند:

  • یک قوطی هوای فشرده
  • یک برس نرم مانند مسواک، برس نقاشی یا برس گردگیری
  • یک پارچه میکروفیبر نرم
  • جارو برقی با اتصال دستی یا شلنگ
  • مالیدن الکل یا آب و صابون ملایم

برای تمیز کردن ایکس باکس از چه چیزی استفاده نکنید

  • برس های سیمی
  • دستمال های ضد عفونی کننده
  • پاک کننده های مایع خشن مانند سفید کننده (حتی وقتی با دقت استفاده می شود، رطوبت می تواند وارد سیستم تهویه کنسول شود و باعث آسیب شود)

آیا گرد و غبار می تواند ایکس باکس وان را بشکند؟

اگر ایکس باکس خود را به طور منظم تمیز نکنید، گرد و غبار، خاک، مو و زباله می توانند وارد کنسول شما شده و باعث داغ شدن بیش از حد و خرابی آن شوند. هنگامی که گرد و غبار دریچه های هوا را مسدود می کند، قطعات داخلی مانند دیسک درایو یا فن خنک کننده نیز ممکن است آسیب ببینند.

چگونه گرد و غبار Xbox One را بدون باز کردن آن پاک کنم؟

هنگامی که اقلام لازم را دارید، تمیز کردن سیستم بازی خود و حفظ ظاهر عالی آن آسان است – و برای این کار حتی نیازی به دانستن نحوه باز کردن و تمیز کردن Xbox One ندارید. نه مایکروسافت® و نه کارشناسان ما توصیه نمی کنند کنسول خود را جدا کنید زیرا صفحه ای قابل جابجایی ندارد. به جای آن چه باید کرد:

این مطلب را از دست ندهید   Kinect یک کنترل راه دور

نحوه تمیز کردن ایکس باکس وان

برای تمیز کردن ایکس باکس مراحل زیر را گام به گام انجام دهید.

  1. کنسول خود را از پریز جدا کرده و کابل برق آن را جدا کنید.
  2. از پارچه میکروفیبر (می توانید آن را با الکل یا آب و صابون ملایم مرطوب کنید) برای پاک کردن کل سطح و قسمت بیرونی Xbox خود استفاده کنید. حرکات دایره ای (فکر کنید بچه کاراته) انجام دهید تا اثر انگشت، لک و کثیفی را پاک کنید.
  3. گرد و غبار داخل و اطراف درگاه ها، دریچه ها و منافذ کنسول را با برس نرم پاک کنید. همچنین می توانید از قوطی هوای فشرده برای دفع گرد و غبار در این مناطق استفاده کنید، اما مطمئن شوید که فقط انفجارهای کوتاه را انجام دهید.
  4. جاروبرقی خود را بگیرید و اتصال دستی یا شلنگ را نزدیک کنسول نگه دارید تا گرد و غبار باقی مانده در دریچه ها و درگاه های کنسول پاک شود.
  5. با استفاده از پارچه میکروفیبر، یک بار دیگر روی سطح Xbox بروید تا در صورتی که گرد و غبار روی آن نشسته باشد.

چگونه فن را در Xbox One خود تمیز کنم؟

اگر متوجه شدید که فن کنسول خود بلند می شود، ممکن است به دلیل تجمع گرد و غبار باشد که چرخش فن و انجام کار خود را دشوارتر می کند. بهترین کاری که می‌توانید برای کارکرد صحیح فن انجام دهید این است که دریچه‌های هوا را تمیز نگه دارید.

برای کمک به تمیز نگه داشتن فن XBOX ONE خود:

  • از یک قوطی هوای فشرده برای بیرون ریختن گرد و غبار و کثیفی از دریچه های هوا استفاده کنید.
  • هنگامی که دریچه ها را تمیز کردید، مطمئن شوید که Xbox خود را در جایی قرار دهید که جریان هوای خوبی داشته باشد تا به خنک شدن کمک کند.
  • کنسول Xbox One خود را هر سه تا شش ماه یکبار تمیز کنید تا مطمئن شوید که همانطور که باید کار می کند.
  • برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار شدید، به ایکس‌باکس خود اهمیت دهید – آن را در جایی خارج از زمین و در فضای باز به جای روی فرش یا داخل کابینت قرار دهید. و آن را از حیوانات خانگی و کودکان کوچک که می توانند باعث آشفتگی یا آسیب شوند، دور نگه دارید.
این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع مشکل ریستارت تصادفی ایکس باکس وان

اگر تمیز کردن دریچه‌ها کار درستی نکرد، توصیه می‌کنیم برای تمیز کردن فن Xbox One با کمک حرفه‌ای تماس بگیرید، زیرا این کار مستلزم باز کردن کنسول شما است که به راحتی می‌تواند منجر به آسیب شود.

نحوه تمیز کردن کنترلرهای ایکس باکس وان

کار سخت تمام شده است و اکنون تنها چیزی که برای تمیز کردن باقی مانده است لوازم جانبی بازی شما است. برخلاف کنسول خود، می‌توانید از دستمال‌های ضدعفونی‌کننده روی کنترلرهای بی‌سیم یا تطبیقی ​​Xbox (نه در نسخه Elite) استفاده کنید. همچنین می توانید از الکل مالشی و پارچه میکروفیبر استفاده کنید. ساده است:

  1. با فشار دادن دکمه Xbox به مدت 5 تا 10 ثانیه، کنترلر خود را قطع و خاموش کنید.
  2. از یک دستمال ضدعفونی کننده استفاده کنید یا مقدار کمی الکل مالشی را روی یک پارچه میکروفیبر بمالید و هر دو چوب آنالوگ را به خصوص در قسمت پایه آن پاک کنید. هنگام تمیز کردن، حتماً هر چوب را به اطراف حرکت دهید.
  3. قبل از استفاده صبر کنید تا الکل کاملاً روی کنترلر شما خشک شود.

نحوه تمیز کردن دیسک های ایکس باکس وان

آخرین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید دیسک های ایکس باکس وان و درایو دیسک شما به درستی تمیز هستند. اگر کثیف باشند، کنسول شما در خواندن دیسک ها یا تشخیص بازی ها دچار مشکل می شود. این مراحل را برای پاک کردن هرگونه آلودگی و آلودگی دنبال کنید:

نحوه تمیز کردن درایو دیسک ایکس باکس وان

از پارچه میکروفایبر برای پاک کردن ناحیه اطراف درایو دیسک و از بین بردن هرگونه کثیفی، مو یا زباله استفاده کنید. سپس از برس نرم استفاده کنید تا اطراف دهانه (یا سینی درایو دیسک) یا قوطی هوای فشرده را به آرامی تمیز کنید تا ذرات دور از دسترس خارج شوند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض دریچه بالا هوا

نحوه تمیز کردن باقیمانده دیسک ایکس باکس

از پارچه میکروفیبر برای پاک کردن دو طرف دیسک، به خصوص قسمت زیرین آن استفاده کنید. می‌توانید مقدار کمی الکل مالشی به پارچه اضافه کنید تا لکه‌های چسبنده را از بین ببرید، اما مطمئن شوید که قبل از قرار دادن دوباره آن در ایکس‌باکس، اجازه دهید کاملاً خشک شود. هنگامی که کنسول Xbox One، کنترلرها و دیسک‌های خود را تمیز کردید، می‌توانید از بازی‌هایی که دوست دارید لذت ببرید.

اگر این مراحل را امتحان کرده‌اید و هنوز به کمک کمی نیاز دارید، ما در حال حاضر هستیم. برای تعمیر در نزدیکترین فروشگاه uBreakiFix توسط Asurion یا Asurion Tech Repair & Solutions برنامه‌ریزی کنید و کارشناسان خبره ما می‌توانند دستگاه شما را در همان روز دوباره راه‌اندازی و راه‌اندازی کنند.

مطلب پیشنهادی: راه های بازنشانی ایکس باکس وان

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + شانزده =