نمایندگی تعمیر ایکس باکس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ریستارت تصادفی ایکس باکس وان / مشکل راه اندازی مجدد تصادفی (کنسول خود به خود خاموش می شود) بسیاری از کاربران را در طول سال ها تحت تأثیر قرار می دهد. اگر این مشکل را در ایکس باکس وان خودتان دارید، برای رفع آن باید دلیل آن را شناسایی کنید. این مقاله شما را با کارهایی که باید انجام دهید آشنا می کند.

ریستارت تصادفی ایکس باکس وان

باعث می شود که ایکس باکس وان شما به طور تصادفی راه اندازی مجدد شود

تعدادی از عوامل وجود دارد که شما باید برای رفع این مشکل در نظر بگیرید. اگر کنسول ایکس باکس وان شما خود به خود خاموش می شود و دلیل آن را نمی دانید، یکی از موارد زیر باید دلیل آن باشد.

کنسول خیلی گرم می شود

در صورت داغ شدن بیش از حد کنسول ایکس باکس وان، ممکن است خود به خود راه اندازی مجدد شود. این لزوما به این معنی نیست که Xbox شما آسیب دیده است. اگر کنسول تهویه مناسبی نداشته باشد، ممکن است داغ شود.

هنگامی که کنسول شما در حال کار است، به خصوص زمانی که می خواهد یک دیسک بازی را بخواند، دمای داخلی می تواند به حد معینی برسد که باعث خاموش شدن سیستم شود. این یک نقص طراحی نیست، بلکه یک افزونه ایمنی به منظور جلوگیری از آسیب رساندن به سیستم است. گرمای بیش از حد می تواند باعث آسیب دائمی به قطعات داخل شود. بنابراین، ایکس باکس وان شما طوری طراحی شده است که اگر خیلی داغ شد، خود به خود خاموش شود.

منبع تغذیه خراب است

یکی دیگر از دلایل احتمالی این مشکل، خرابی منبع تغذیه (PSU) است. این برای Xbox One اصلی و Xbox One S و X جدیدتر اعمال می شود. Xbox One قدیمی دارای یک PSU خارجی است در حالی که جدیدتر دارای منبع تغذیه داخلی است. یک PSU ممکن است در اثر نوسانات برق، عناصر یا فرسودگی زودرس آسیب ببیند.

این مطلب را از دست ندهید   راه های بازنشانی ایکس باکس وان

تنظیم حالت برق

به منظور صرفه جویی در مصرف برق، ایکس باکس وان شما یک تنظیم حالت پاور دارد که به شما امکان می دهد مدت زمان مشخصی را تعیین کنید تا خود به خود آن را خاموش کنید. برخی از کاربران ممکن است متوجه شوند که کنسول آنها خود به خود به دلیل این تنظیمات خاص خاموش می شود.

باگ بازی سیستم را خراب می کند

برخی از باگ‌های شدید بازی می‌توانند کنسول را مجبور به خراب کردن صفحه اصلی یا راه‌اندازی مجدد تصادفی کنسول کنند. اگر متوجه شدید که ایکس باکس شما فقط هنگام اجرای یک بازی خاص از کار می افتد، ممکن است مشکلی در بازی داشته باشید.

کنسول دارای نقص سخت افزاری است

برخی از کاربران بدشانس ممکن است با دلیل جدی تری برای این مشکل مواجه شوند و آن نقص یا خرابی سخت افزار است. صدها جزء در داخل کنسول وجود دارد و برای کار در یک پارامتر خاص طراحی شده اند. اگر یکی از اجزای سازنده به درستی کار نکند، ممکن است کل سیستم را تحت تاثیر قرار دهد و هر از گاهی باعث خرابی آن شود.

تشخیص مشکلات سخت افزاری معمولاً دشوار است و به یک تکنسین نیاز دارد تا کنسول را به طور فیزیکی بررسی کند. اگر کاربر بدشانسی هستید که Xbox خرابی دارید، باید کنسول را برای تعمیر بفرستید.

عیب یابی ایکس باکس وان که به صورت تصادفی راه اندازی مجدد می شود

در زیر راه حل های ممکنی وجود دارد که می تواند به شما در رفع این مشکل کمک کند.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل ایجاد صفحه سیاه مرگ Xbox One

گرمای بیش از حد را بررسی کنید

اگر علت مشکل داغ شدن بیش از حد باشد، معمولاً پیامی روی صفحه نمایش داده می‌شود که نشان می‌دهد کنسول در حال تهویه نامناسب است. سعی کنید کنسول را لمس کنید تا ببینید آیا برای لمس خیلی گرم شده است یا خیر. اگر داغ است، باید فورا آن را خاموش کنید تا خنک شود. قبل از روشن کردن مجدد کنسول، حداقل یک ساعت آن را خاموش کنید.

توجه: کنسول می تواند در اطراف دریچه ها احساس گرما کند و این طبیعی است. این سیستم برای دمیدن هوا از داخل به بیرون طراحی شده است تا فضای داخلی خنک بماند. اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز مانع دریچه ها نشده است تا هوای داغ به داخل نرود.

کنسول را به درستی تهویه کنید

اگر مشکل تهویه ضعیف احتمالی را حل نکنید، گرمای بیش از حد ممکن است دوباره اتفاق بیفتد. مطمئن شوید که Xbox One شما در مکانی با تهویه مناسب قرار دارد. هیچ چیزی را روی آن قرار ندهید و حداقل یک اینچ فضا در اطراف کناره ها بگذارید تا هوا آزادانه در گردش باشد.

تا حد امکان کنسول را در مکانی خنک و دور از منابع حرارتی مستقیم قرار دهید. اگر در آب و هوای گرم هستید، سعی کنید مقداری هوا را با استفاده از فن به کنسول هدایت کنید.

PSU را بررسی کنید

اگر مشکل گرمای بیش از حد وجود ندارد، مرحله بعدی عیب یابی که می توانید انجام دهید این است که ببینید آیا PSU کار می کند یا خیر. نحوه عیب یابی PSU خود را در این پست بیاموزید.

این مطلب را از دست ندهید   کپی خور کردن پلی استیشن 4‌ چگونه انجام می‌شود؟

ریستارت تصادفی ایکس باکس وان

تنظیمات حالت Power کنسول را تغییر دهید

مطمئن شوید که تنظیمات حالت Power مناسب را برای کنسول خود انتخاب کرده اید. پیشنهاد می کنیم قابلیتی را که می تواند سیستم را پس از یک بازه زمانی مشخص خاموش کند، خاموش کنید. در اینجا چگونه است:

-کنسول را روشن کنید

-دکمه Xbox را فشار دهید تا راهنما باز شود.

-سیستم را انتخاب کنید.

-تنظیمات را انتخاب کنید.

– General را انتخاب کنید.

 حالت Power & Startup را انتخاب کنید.

-در قسمت Options گزینه Turn off after و سپس Don’t turn off automatically را انتخاب کنید.

ریستارت تصادفی ایکس باکس وان

بهترین لوازم جانبی Xbox One

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − هفت =