نمایندگی تعمیر ایکس باکس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روشن نشدن ایکس باکس وان/ ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد که ایکس‌باکس وان شما روشن نمی‌شود اما بیپ می‌زند. هر مسئله راه حل منحصر به فرد خود را دارد و برخی از راه حل ها بسیار آسان تر و ارزان تر از بقیه هستند.

روشن نشدن ایکس باکس وان

گرم شدن بیش از حد و روشن نشدن ایکس باکس وان

کنسول ایکس باکس شما ممکن است به دلیل داغ شدن بیش از حد بوق می‌زند و روشن نمی‌شود. اگر بیشتر اوقات کنسول خود را روشن بگذارید یا اگر تهویه از گرد و غبار مسدود شده باشد، این می تواند یک مشکل رایج باشد.

اگر Xbox برای مدت زمان طولانی روشن بوده است، خاموش کردن آن برای 30 دقیقه یا بیشتر به اجزای داخلی و پاور بریک زمان می‌دهد تا خنک شوند.

این استراحت کوتاه باعث می شود دمای دستگاه کاهش یابد و از مشکلات بعدی جلوگیری شود. اگر دریچه‌های روی کنسول توسط گرد و غبار مسدود شده‌اند، می‌توانید از هوای فشرده یا برس ملایم برای جدا کردن و حذف گرد و غبار استفاده کنید. این به جریان هوای بیشتری اجازه می دهد و به جلوگیری از گرمای بیش از حد در آینده کمک می کند.

مشکل سیم و کابل برق

ایکس باکس شما ممکن است صدای بیپ می دهد اما به دلیل منبع تغذیه معیوب روشن نمی شود. این می تواند خود سیم یا آجر برق باشد. با گذشت زمان، مصرف برق کنسول ممکن است به یک آجر برق قدیمی فشار وارد کند و باعث شود کنسول بوق بزند، اما قدرت کافی برای روشن شدن کامل را دریافت نکند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض مجموعه نوری

این معمولاً موقعیتی است که جایگزینی کابل و آجر برق بهترین گزینه شماست. خوشبختانه، انواع منبع تغذیه Xbox پس از فروش وجود دارد که می توانید در آمازون یا مستقیماً از Xbox پیدا کنید.

شما می توانید انتخاب کنید که کابل و آجر را با هم جایگزین کنید، یا قبل از اینکه به دومی بروید، فقط یکی را جایگزین کنید.

PSU داخلی معیوب و روشن نشدن ایکس باکس وان

اگر مشکل به دلیل منبع تغذیه خارجی کابل یا آجر برق نبود، منبع تغذیه داخلی ممکن است مقصر باشد. این قطعه داخلی یک بخش حیاتی از کنسول است اما گاهی اوقات ممکن است بیش از حد گرم شود و معیوب شود.

در حالی که این قطعه قابل تعویض است، متاسفانه تعمیر نسبتاً گرانی است و باید توسط یک تکنسین مجرب انجام شود. در بیشتر موارد، برای مدل های قدیمی ایکس باکس، خرید یک کنسول متفاوت به جای آن مقرون به صرفه تر است.

رطوبت روی مادربرد

رطوبت و وسایل الکترونیکی هرگز با هم مخلوط نمی شوند. اجزای داخلی ایکس باکس مانند مادربرد ممکن است گاهی به دلیل مشکل در سیستم خنک کننده مایع داخلی، رطوبت ایجاد کنند یا به دلیل تغییرات دما، تراکم ایجاد شود.

اگر Xbox در یک اتاق سرد ذخیره شود و سپس روشن شود، یا اگر اتاقی که کنسول در آن استفاده می‌شود مرطوب باشد، این اتفاق می‌افتد.

صرف نظر از اینکه چگونه این اتفاق افتاده است، رطوبت روی مادربرد می‌تواند طیف گسترده‌ای از مشکلات را از روشن نشدن کامل تا بوق اما روشن نشدن ایجاد کند. علاوه بر این، رطوبت روی مادربرد در صورتی که به اندازه کافی شدید باشد می تواند منجر به جرقه و اتصال کوتاه شود.

این مطلب را از دست ندهید   نوار دکمه پاور Xbox One X

راه های مختلفی برای کمک به خشک شدن کنسول شما وجود دارد از جمله:

  • کنسول را در یک زاویه بچرخانید و اجازه دهید رطوبت از آن خارج شود
  • برای خشک کردن اجزای داخلی از سشوار در خنک ترین حالت استفاده کنید
  • اجازه دهید ایکس باکس ۲ تا ۳ روز بماند تا به طور طبیعی خود به خود خشک شود
  • از یک رطوبت گیر در اتاق استفاده کنید تا رطوبت هوا و کنسول را از بین ببرید.

مطلب پیشنهادی: نحوه رفع مشکل هنگی یا خرابی Xbox One

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + یک =