نمایندگی تعمیر ایکس باکس

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روشن و خاموش شدن ناگهانی ایکس باکس

روشن و خاموش شدن ناگهانی ایکس باکس/ آیا از خاموش شدن مداوم کنسول ایکس باکس وان پس از روشن شدن آن خسته شده اید؟ در زیر چند نکته عیب یابی وجود دارد که می توانید از آنها برای رفع مشکل استفاده کنید.

روشن و خاموش شدن ناگهانی ایکس باکس

 تنظیمات برق را تغییر دهید

اگر ایکس باکس وان شما مدتی پس از روشن شدن خاموش شود، ممکن است با تنظیمات برق اشتباه روبرو شده باشید. این کنسول دارای یک حالت خاموش شدن خودکار است که می تواند دستگاه شما را بدون ورودی شما خاموش کند.

خوشبختانه، رفع این مشکل آسان است:

  • Xbox One خود را روشن کنید و به System> Settings > General بروید
  • Power Mode & Startup را انتخاب کنید
  • در زیر گزینه های پاور، Don’t Turn Off Automatically را انتخاب کنید
  • به منوی اصلی برگردید و بررسی کنید که ایکس باکس روشن بماند یا خیر

توجه: این راه حل تنها در صورتی کار می کند که ایکس باکس شما فوراً خاموش نشود، مشکلی که بسیاری از کاربران از آن شکایت دارند.

 کابل برق و پریز را عوض کنید

اگر متوجه شدید که ایکس باکس وان شما بعد از 30 ثانیه یا حتی بلافاصله خاموش می شود، ممکن است با مشکل منبع تغذیه ناکافی مواجه شده باشید.

این می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود مانند:

  • کابل های برق معیوب یا شل وصل شده اند
  • پسوند، محافظ برق یا پریز دیواری معیوب است

ابتدا با بررسی اینکه کابل های برق به درستی وصل شده اند، شروع کنید. در مرحله بعد، کابل را تست کنید تا ببینید کار می کنند یا خیر.

شما می توانید این کار را با آزمایش آنها بر روی کنسول ایکس باکس دیگر انجام دهید. همچنین خوب است مطمئن شوید که از کابل های اصلی برای کنسول خود استفاده می کنید، زیرا ممکن است مشکل از این باشد. ما کابل برق Ponkor را که همراه با آداپتور ارائه می شود توصیه می کنیم.

این مطلب را از دست ندهید   راه های کامل رفع روشن نشدن Xbox

اگر کابل ها به درستی وصل شده اند و مشکلی ندارند، ممکن است مشکل از پریز برق باشد. ابتدا کنسول را مستقیماً (بدون محافظ برق یا پسوند) به پریز وصل کنید. اگر از پریز دیواری استفاده می کنید، آن را به پریز دیگری که مطمئن هستید کار می کند وصل کنید.

 بررسی کنید که فن کار می کند و کنسول به اندازه کافی تهویه می شود

کنسول ایکس باکس وان شما به یک فن با عملکرد بهینه و تهویه مناسب نیاز دارد. اینها به خنک نگه داشتن آن کمک می کنند، بنابراین از گرم شدن بیش از حد، که می تواند به قطعات آسیب برساند، جلوگیری می کند. بنابراین، کنسول شما دائماً خاموش می شود، فن و تهویه می تواند مشکل باشد.

اولین قدم این است که تست کنید آیا فن کار می کند یا خیر. برای این کار، دستگاه خود را روشن کنید و به آنچه اتفاق می افتد گوش دهید.

اگر Xbox One X یا S شما صدای وزوز تولید می کند و سپس خاموش می شود، به این معنی است که فن کار می کند. اگر نه، یا معیوب است یا برق نمی گیرد. در این صورت باید دستگاه خود را برای تعمیر به یک مرکز خدمات مجاز ببرید.

اگر فن کار می کند، تهویه ممکن است مشکل باشد. برای حل این مشکل، Xbox خود را به مکانی منتقل کنید که به اندازه کافی تهویه شود و از هر گونه منبع گرما دور باشد – نور خورشید، بلندگوها، ساب ووفر، روترها و سایر دستگاه هایی که گرما منتشر می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   روش های رفع گرمای بیش از حد ایکس باکس وان

همچنین مطمئن شوید که هیچ وسیله ای در بالا یا پایین کنسول وجود نداشته باشد و مکان نامرتب باشد.

 فن و دریچه های هوا را تمیز کنید

کنسول ایکس باکس شما ممکن است در یک مکان بهینه باشد اما به دلیل گرد و غبار به اندازه کافی تهویه نمی شود. با گذشت زمان، گرد و غبار و زباله روی فن و دریچه‌های هوا جمع می‌شود و کارایی سیستم خنک‌کننده را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

در نتیجه، اجزای داخلی شروع به گرم شدن بیش از حد می کنند که می تواند باعث خاموش شدن دستگاه شود. تمیز کردن گرد و غبار ایجاد شده می تواند به تهویه مناسب کنسول شما کمک کند و مشکل را برطرف کند. ابتدا کنسول را با یک پارچه نرم پاک کنید.

همچنین می توانید از یک برس نرم برای هم زدن گرد و غبار چسبیده روی دریچه ها استفاده کنید، اما از چسباندن موها به داخل کنسول خودداری کنید.

برخی از کاربران توصیه می کنند ایکس باکس را باز کرده و گرد و غبار داخل اجزا را پاک کنید (همانطور که در ویدیوی زیر نشان داده شده است). با این حال، این خطر قابل توجهی دارد، زیرا می تواند گارانتی را باطل کند یا حتی منجر به آسیب های بیشتر به کنسول شود.

سایر کاربران استفاده از جاروبرقی، سشوار (در هوای سرد) یا هوای فشرده را برای خارج کردن گرد و غبار از فن توصیه می کنند. اما، دوباره، این روش ها خطرناک هستند، زیرا می توانند به سایر اجزای داخلی آسیب برسانند.

 راه اندازی مجدد از طریق چرخه برق

واحد منبع تغذیه ایکس باکس وان نیز ممکن است دچار اشکال باشد. در نتیجه، قطعات داخلی منبع تغذیه ناکافی دریافت می‌کنند یا منبع تغذیه ندارند، و باعث می‌شود که دستگاه دائماً روشن و سپس خاموش شود.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع مشکل هنگی یا خرابی Xbox One

یکی از راه حل های ممکن برای رفع مشکل، راه اندازی مجدد واحد منبع تغذیه است. شما می توانید این کار را از طریق یک چرخه قدرت انجام دهید:

  • مطمئن شوید که کنسول Xbox One با استفاده از دکمه پاور کاملاً خاموش است
  • کابل برق را از کنسول یا پریز برق جدا کنید
  • 10 ثانیه صبر کنید، سپس کنسول را دوباره وصل کنید

با وصل بودن کنسول، آن را روشن کنید و بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

 اجازه دهید ایکس باکس برای مدتی پس از استفاده زیاد خنک شود

اگر کنسول ایکس باکس شما همچنان روشن و خاموش است، ممکن است CPU بیش از حد داغ شود. این مشکل ممکن است پس از یک جلسه مداوم بازی یا استفاده زیاد رخ دهد.

می توان با گذاشتن مدتی استراحت – شاید یک یا دو ساعت – این مشکل را برطرف کرد. سپس، پس از اینکه CPU و سایر اجزا به اندازه کافی خنک شدند، می توانید دستگاه را روشن کرده و به بازی ادامه دهید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: دلایل روشن نشدن ایکس باکس

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 3 =